הוֹי אָן

אנחנו מתמחים בארגון טיולים פרטיים לוייטנאם

054-4701631

אנחנו מתמחים בארגון טיולים פרטיים לוייטנאם

054-4701631

העיר היפהפיה הויאן שוכנת לשפכו של נהר טוּ בּוֹן, בצמוד לחוף של ים סין הדרומי. הויאן מהווה את אחד ממוקדי התיירות הבולטים ביותר בוייטנאם. במשך מאות שנים שימשה העיר כנמל ימי של ממלכת הצ’מפָּה, וכן כצומת דרכים מרכזי בין צפון המדינה לדרומה. יורדי הים האירופאים, ובעיקר ההולנדים והפורטוגזים, הכירו את הויאן היטב וכינו אותה Fai Fo. תקופת תהילתה של העיר נעוצה בין המאות ה-16 וה-18, עת שימשה כנמל מרכזי לסחר עם יפן ועם סין. רחובות העיר העתיקה וסמטאותיה כאילו קפאו בזמן, ונותרו כעדות חיה לאותן שנים מפוארות. בשנת 1999 הוכרזה הויאן כאתר מורשת של אונסקו.

הויאן היא עיר קטנה יחסית, המונה כיום פחות ממאה אלף תושבים. בשכנות אליה, במרחק של חצי שעת נסיעה בלבד, ממוקמת העיר הגדולה דָאנַנְג. שדה-התעופה של דאננג משמש גם את הבאים להויאן. כך גם לגבי נסיעות קרקעיות בתחבורה ציבורית: הנוסעים ברכבת או באוטובוס יעצרו בדאננג, וממנה ייסעו במונית או באוטובוס מקומי להויאן. לחברת Sinh Cafe המפעילה אוטובוסים לאורך החוף, תחנה בהויאן, בדרך מהואה לכיוון דרום.

את עיקר הזמן יבלו התיירים בעיר העתיקה, המשתרעת על-פני שטח מצומצם, ולכן התנועה במקום תתבצע בדרך-כלל בהליכה רגלית או ברכיבה על אופניים. המתחם העתיק סגור כמעט כולו לכלי רכב ממונעים. אורחים הלנים בבתי-המלון שלאורך שפת הים, יוכלו להגיע לאזור המרכזי באמצעות מוניות, או באמצעות שייט על הנהר.

מבין האתרים הבולטים בעיר העתיקה של הויאן, רצוי לתת תשומת לב מיוחדת לגשר היפני, שהפך לאחד הסמלים של העיר, לבית Tan Ky המצוי 350 מ’ מהגשר, לאולם הכנסים של מחוז פוג’יאן, לבית טראן דואונג, היפה שבין הבתים בסגנון הצרפתי, ולפגודת פואק לם.

הוייטנאמים נוהגים לציין אירועים שונים ולערוך פסטיבלים על-פי מולד הירח ומילואו. בשנים האחרונות, בעקבות הפיכתה של הויאן ליעד תיירותי מוביל התרבו האירועים האלו, בין אם מתוך מוטיבים דתיים, בין אם מתוך שיקולים מסחריים. כך או כך, אירוע מופלא מתרחש כאן פעם בחודש, לכבוד היום בו הירח מלא. מדובר בפסטיבל הקרוי: Lantern Festival.

הרעיון בקיום הפסטיבל הוא להשיב את העיר לערב אחד בחודש, אל הימים הקדומים טרום החשמל והבנזין. האירוע כולל מיגוון רחב של פעילויות פולקלור המתרחשות בעיר העתיקה וכן מופעי רחוב, אך עיקר הקסם של הפסטיבל הוא בפנסי הרחוב הדולקים באמצעות שמן ובשלל הנרות הצפים במי הנהר. החל משנת 2015 הוחלט לערוך את הפסטיבל פעמיים בחודש: בליל ירח מלא ובתחילת כל חודש.

נושא הגסטרונומיה תופס מקום מרכזי בהוויה של הויאן. לארוחות הוונטון דמפלינג המקומיות יצאו מוניטין בכל רחבי אסיה. כך גם למנה של איטריות אורז הנקראת קאו לאו, והיא גאוות בני המקום. הויאן מצטיינת גם במספר בלתי מבוטל של מסעדות איכותיות. מסעדת Nam Long היא בלא ספק אחת המסעדות הטובות בוייטנאם כולה. מסעדות מומלצות נוספות הן: ‘רֵד בִּין’ המיועדת לאניני הטעם, Dao Tien היוקרתית וכן המסעדה האיטלקית ‘אַן בַּאנְג’, הנמצאת צפונית לאזור בו ממוקמים מלונות החוף, בדרך לדאננג. כמעט כל מסעדה בעיר מציעה גם סדנאות בישול המתקיימות בדרך-כלל בבקרים, אך אחדות מהן מציעות סדנאות מקצועיות וממושכות יותר.

מלבד השתתפות בסדנאות בישול, ביקור אצל החייטים והסנדלרים, ונופש לחופו של הים, הויאן מציעה לאורחיה גם סיורי אופניים, שייט רומנטמי על הנהר, מסז’ מסורתי, שוטטות בשווקים, בבתי-המלאכה המייצרים קרמיקה, וביקור במספר מוזיאונים בעלי חשיבות מוגבלת.

ניתן לערוך גיחות בנות מספר שעות אל מחוץ לעיר. מקדשי מִי סוֹן שוכנים בעמק ירוק במרחק של 38 ק”מ מהויאן. אלו הם מקדשים הינדים מתקופת ממלכת צ’מפּה. טיול מעניין נוסף יכול להתבצע באמצעות ג’יפים. זהו טיול המגיע אל הכפרים באזור הגבעות וחושף את התייר בפני חייהם של הכפריים המתקיימים בדוחק ב”חצר האחורית” של מרכז וייטנאם.

דאננג, העיר הרביעית בגודלה בוייטנאם, שוכנת כאמור בטווח נסיעה קצר מהויאן. בכניסה הדרומית לעיר מצויים הרי השיש, ולמרגלותיהם אחד החופים המפורסמים בדרום מזרח אסיה: הצ’יינה בּיץ’. בשנים האחרונות דאננג הופכת למוקד נופש מרכזי, המכיל את כל הנדרש עבור אורחים מן המערב, ובכלל זה מלונות מאובזרים, מסעדות משובחות, מרכזי קניות מודרניים, ואף פארק מים ענק המיועד גם לילדים.

מרחק הנסיעה מהויאן ל’גבעות בָּאנָה’ הוא כ-60 ק”מ. ניתן לעלות למרומי הגבעות באמצעות רכבל. מלמעלה תצפית על היערות הסובבים את המקום ועל מפרצי הים. במיתחם זה קומפלקס של גנים נהדרים ושל פארקים המקיפים כפר בסגנון צרפתי קולוניאלי. קיים באזור גם פארק שעשועים. אבל ה-אטרקציה של גבעות באנה היא “גשר הזהב“. הגשר נחנך ביוני 2018 ומיד הפך למוקד משיכה עבור תושבי המקום ועבור התיירים הרבים הנוהרים לכאן.

הואה “העיר הקיסרית” בעלת החשיבות ההיסטורית הגדולה, ממוקמת במרחק 100 ק”מ, צפון מערבית לדאננג. בדרך בין שתי הערים, חולפים ב”מעבר העננים” שהיה ידוע כאימתני בימי מלחמת וייטנאם. כיום, הנסיעה במעבר מתבצעת באמצעות כביש שנסלל בתוך מנהרה.

הויאן עצמה ידועה גם כ”עיר החייטים”. עשרות חייטים פזורים ברחבי העיר, כאשר מרביתם ממוקמים לאורך סימטאות העיר העתיקה, בטווח הליכה קצר מהגשר היפני. חלק מהחייטים יושבים בתוך בתי-המלון היוקרתיים. חייטי הויאן תופרים חליפות לפי מידה ומתחייבים על-פי רוב לסיים את העבודה בתוך 24 שעות.

חייטים מומלצים בהויאן

Bebe Tailor – 09 – 11 – 13 Hoang Dieu st. Tel: +84-510 2212 670

Yaly Couture – 358 Nguyen Duy Hieu St. Tel: +84-510 3914995

A Dong Silk – 40 Le Loy St. Tel: +84-510 3910579

Vanda Tailor – 631 Hai Ba Trung. Contact: vandatailors@gmail.com

לוטוס-הזהב: מעל 30 שנות ניסיון בארגון טיולים פרטיים לארצות המזרח. מתעניינים בטיול מתוכנן ומוזמן מראש? נשמח לערוך עמכם שיחה קצרה, ובמידת הצורך, ניתן יהיה גם לתאם איתנו פגישה בלתי מחייבת. אנא מלאו הפרטים כאן למטה, ונשוב אליכם בהקדם.

לוטוס-הזהב: מעל 30 שנות ניסיון בארגון טיולים פרטיים לארצות המזרח. מתעניינים בטיול מתוכנן ומוזמן מראש על-ידי מקצוענים בתחום? נשמח לערוך שיחה קצרה, ובמידת הצורך, ניתן יהיה גם לתאם פגישה בלתי מחייבת. אנא מלאו הפרטים כאן למטה, ונשוב אליכם בהקדם.

ניתן לשתף את המאמר